Anyagi érdekek kötnek össze minket és nem a szerelem. Én hitelt vettem fel az Ön által vezetett banktól

Merkantil Car Zrt.                                                     Feladó:………………………………………..

Levélcím: 1365 PF.: 676                                                        

Szerződésszám:                       …………….…………

Számlaszám:                          ………………….……

Vonalkód száma a számlájukon:        ……………………….

Tárgy: Árajánlat

T. Vezérigazgató!

Jelen levelemben első helyen szeretném tisztázni álláspontomat az Ön, illetve Ön által vezetett bank és köztem feszülő kapcsolat mibenléte tekintetében, miszerint NEM VAGYUNK HAVEROK!

 

Fentiek tisztázásából számomra értelemszerűen következik, hogy semmilyen szívességet nem várok el Öntől, illetve az Ön által vezetett banktól és nyilvánvaló, hogy ez kölcsönös, tehát én sem szívességből vagyok az ügyfelük.

 

Anyagi érdekek kötnek össze minket és nem a szerelem. Én hitelt vettem fel az Ön által vezetett banktól, amit köteles vagyok visszafizetni kamatostól. Nem mellesleg van még egy csomó egyéb költség is, amit rám terhelnek, sőt biztos vagyok benne, hogy valamely banki alkalmazottal történő személyes találkozásunk alkalmával még az esetleges kedves mosolyt is beépítik valamilyen költségbe, amelyet azután a szerződés apró betűs részére vagy simán egy belső szabályzatra hivatkozva megfizettetnek velem. Bankról lévén szó tisztában vagyok azzal, hogy 60 fillért sem szeretnek bukni egy üzleten, nemhogy egy megértő tekintetet ingyen adnának. Ebben köztünk biztosan nem lesz vita… megértettem!

 

No, de a lényegre térve… Az Ön által vezetett bank több esetben küld számomra fizetési felszólítást, mert késve fizetem meg az egyébként teljesen jogos követelésüket. (többnyire árfolyam különbözet elmaradásom van, néhány ezer forint) Ezt én sohasem cáfoltam, sohasem tagadtam, a tartozást és a késedelmeket egytől egyig elismerem. Ennek okaira most nem térnék ki, ez az én hibám. Ebből következik, hogy a késedelmi kamatot, amelyet szintén teljesen jogosnak ítélek, rám terhelik, csökkentve kínzó félelmüket a profit csökkenése tekintetében.

 

Valamit viszont – roppant szemfüles lévén – észrevettem az elmúlt hetekben: az Ön által vezetett bank – a késedelmi büntető (!) kamaton túl – még ezekre a kinyomtatott felszólításokra is díjat számol fel nekem.

 

Kerek 500,- Forintot felszólításonként!

 

Rögtön, azonnal és tüstént világossá tenném Önnek, hogy nem a jogalapját kérdőjelezem meg a fenti összeg kiszámlázásának! Annál okosabb vagyok, hogy egy bankkal vitatkozzak, hogy mi jogos és mi nem. Biztos aláírtam ezt is, amikor és miután azt a baklövést elkövettem, hogy egyáltalán Önökre vetettem szempillantásomat.

Igazából a mértékét nem értem… ez az összeg nem alacsony egy kicsit egy komplett A4-es oldal kinyomtatásához??? Biztos Ön abban, hogy ezen nem buknak legalább 2,- forintot?

 

Rettegve az Önök megélhetési problémáinak – fentiekből is fakadó – pokoli mértékű megszaporodásától, engedje meg, hogy nyitottságot mutassak fenti összeg emelése tekintetében, és egy ajánlatot tegyek a bevételük emelése érdekében.

 

 

 

Ajánlatom tehát a következő:

 

Minden jövőbeli fizetési felszólítás alsó egyharmadába (bárhova) helyezzék el, írják be az alábbi mondatok bármelyikét: (csupán az egyiket)

 

A)        „Köszönjük, hogy bankunkat választotta!”

B)                 „Megtisztelő számunkra, hogy ügyfeleink között tarthatjuk Önt számon!”

C)                 „Reméljük elégedett bankunk minden szolgáltatásával!”

D)                 „Akkor vagyunk elégedettek, ha Ön is az!”

 

Mivel fenti mondatok mind elférnek egy sorba, tehát így nem kell új papírt elővenni, ezért - ajánlatom elfogadása esetén - hajlandó vagyok

 

516,- Forintot

 

fizetni felszólításonként.

 

Mivel levelem első felében jeleztem, hogy - kapcsolatunk állapotából kiindulva - én sem tennék szívességet Önöknek, ezért kérem ajánlatom elfogadását a díj növelése érdekében. Annyi kompromisszumos ajánlatom még van Önök felé, hogy a költségek csökkentése céljából (kevesebb tinta fogyjon) nem szükségszerű vastagon szedni a kiválasztott mondatot.

 

Végezetül annyit szeretnék határozottan kérni Öntől, hogy NE válaszoljon levelemre abban az esetben, ha arra csak díjazás ellenében hajlandó. Ez évi keretembe belekalkuláltam - a már megismert - felszólítási költségeket, viszont attól tartok válaszlevelének díja a hétvégi sült krumplim rovására lenne, amiről nem mondanék le. Márpedig az holt ziher, hogy valamilyen költségben ez a fáradozása megjelenne, amit úgyis én fizetek meg.

Én ingyen írtam Önnek ezt a levelet, tekintse ajándéknak, bár nem hiszem, hogy eddig bármelyik ügyfelük pénzt kért volna egy levél megírásáért. Nem úgy, mint az Ön által vezetett bank.

 

Üdvözlettel,

 

Budapest, 2009. január 5.

………………………………

ügyfél

 

Kapják:        vezérigazgatói titkárság

                számlázási osztály

                behajtási csoport

                ügyfélszolgálat

 

u.i.: Csillapítva a gyanút levelem személyeskedő - esetleg gúnyolódó - megítélésében, biztosíthatom Önt arról, hogy e levél tartalma, illetve annak esetleges kicsengése, ami az Ön által vezetett bankot illet minden bankra igaz Magyarországon, legalábbis részemről!!! Tehát – mondjam így – az Ön által vezetett bank se jobb, se rosszabb, mint bármelyik másik bank. Éppen ugyanolyan…